نگاه کلی به اهمیت تربیت بدنی در مدارس |
کد مقاله : 1034-NOVIN |
نویسندگان |
فاطمه ابراهیمی میمند1، سیده محیا حسینی طباطبائی2، بهاره رزاق زاده *3 1کرمان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر خواهران 2دانشجو پردیس شهید باهنر کرمان 3پردیس شهید باهنر کرمان |
چکیده مقاله |
درس تربیت بدنی، بر ابعاد مختلف وجودی دانش آموز اثر مثبت می گذارد ، ولی موقعیت مناسبی در نظام تعلیم و تربیت ندارد. هدف از این پژوهش، بررسی عوامل موثر در ارتقای جایگاه درس تربیت بدنی در مدارس است. درس تربیت بدنی از نظر ضوابط آموزشی تقریبا مشابه سایر دروس دیگر است، اما در عمل از نظر ارزش و اهمیت مساوی با سایر دروس نیست. شاید پایین بودن ارزش این رشته به ماهیت عملی بودن آن مربوط باشد؛ زیرا در برنامه های آموزشی، فعالیت های ذهنی برتر از فعالیت های جسمانی است و این موضوع با بالا رفتن پایه های تحصیلی بیشتر نمود پیدا می کند، تا جایی که در دوره ی چهارم عملا از برنامه ی درسی دانش آموزان حذف می شود. این موضوع نشان دهنده ی عدم درک صحیح اهمیت و جایگاه این درس از دیدگاه های مختلف است. تربیت بدنی و ورزش در مفهوم کلی کلمه، یک پدیده اجتماعی است که با اعتلای آن ،روابط افراد جامعه و سلامت جسم وروح آنها استحکام می یابد بنابراین روابط اجتماعی و تربیت بدنی و ورزش بر یکدیگر تاثیر متقابل دارند و در تامین بهداشت روانی کودک و نوجوان وهمچنین در جهت گیری مطلوب جامعه بسیار موثر می باشد |
کلیدواژه ها |
جایگاه ، اهمیت ، درس تربیت بدنی ، معلم تربیت بدنی |
وضعیت: پذیرفته شده |