تبیین رابطه تربیت بدنی و نظام آموزشی |
کد مقاله : 1031-NOVIN-FULL |
نویسندگان |
مجتبی پورکریمی هاوشکی * هیئت علمی |
چکیده مقاله |
هدف این پژوهش ارائه تبیینی از رابطه تربیت بدنی با نظام آموزشی است.به منظور دستیابی به هدف فوق از روش تحلیلی- استنتاجی استفاده شده است. در این پژوهش به یک سوال پرداخته شده است؛ جایگاه تربیت بدنی در رابطه با نظام آموزشی چیست و چگونه می تواند در نظام آموزشی ایفای نقش نماید؟نتایج حکایت از آن دارد که نظام آموزشی تحقق بخش سه نیاز است: 1- شکوفایی قابلیت های وجودی انسان 2- انتقال دانش و مهارت و نگرش 3- اخلاقی بار آوردن. رابطه تربیت بدنی و شکوفایی به اینگونه است که؛ حوزه شکوفایی، یعنی به فعلیت رساندن توانایی ها و اشاره به این دارد که تربیت بدنی هم در راستای به کمال رساندن ویژگی های فیزیکی و ذهنی انسان است و هم تحقق بخش نبوغ در حوزه های تخصصی ورزش. رابطه تربیت بدنی و انتقال به این گونه است که؛ نظام آموزشی به معنای ایجاد مهارت، دانش و نگرش، وسیله ای در راستای کمال ورزش است و آنچه که آن را حرفه ای شدن می نامیم در این حوزه قرار دارد. رابطه تربیت بدنی و اخلاق به این گونه است که؛ نظام آموزشی به معنای اخلاقی بار آوردن، به تربیت بدنی جهت می دهد و آن را به سمت اخلاقیت سوق می دهد.کار ورزش در این زمینه ارتقاء روح است. |
کلیدواژه ها |
نظام تربیتی، تربیت بدنی، کارکردها |
وضعیت: پذیرفته شده |